رسیدن به کمال
مرکز آفرینشهای هنری معبر
مرکز آفرینشهای هنری معبر
دو شنبه 22 اسفند 1398برچسب:رسیدن به کمال مطلوب, :: 17:0 ::  نويسنده : معبری به سمت خدا

رسیدن به کمال

 

هر چیزی در دنیا باید به کمال برسد یک قطعه آهن اگر به کمال برسد در کوره گداخته شده و به فولاد تبدیل شده و از آن شمشیری بران می سازند و برایش غلافی زیبا تهیه می کنند و همیشه همراه جنگ آوری است و در جنگ ها بر فراز سر ها در حرکت است.

  همین قطعه آهن اگر به کمال خود نرسد در گوشه ای افتاده زنگ می زند و یا بدست آهنگری نعلی شده و در کف پای چهارپایی نصب می گردد.

   اگر يك اسب به كمال خود برسد تيمارش مي كنند ، جاي مناسبي برايش در نظر مي گيرند ، زين زيبايي برايش مي سازند، جنگ آوري سوارش مي شود و ...

   اگر همين اسب به كمال خود نرسد گاري بهش مي بندند و بايد آنرا بكشد و زن الاغ مي شود.

   اگر انسان هم به کمال خود برسد از فرشتگان هم مقامش بالاتر می رود (پیامبر در شب معراج به جایی رسید که جبرئیل (فرشته مقرب درگاه الهی ) دیگر تاب رفتن نداشت (ثمَّ دَنَا فَتَدَلى * فَكانَ قَاب قَوْسينِ أَوْ أَدْنى )(نجم 9)و به پيامبر می گوید شما بروید که اگر من نزدیکتر بیایم تمام پر و بالم خواهد سوخت).

   و اگر انسان به کمال خود نرسد به تعبیر قرآن از چهارپایان هم پست تر می شود (اُولئِكَ كَالْاَنْعامِ ( و برای اینکه به چهارپایان بر نخورد می گوید بَلْ هُمْ اَضَلُّ)( اعراف 179) یعنی دور از جناب الاغ ، از آن هم پایین تر .)

   (فرشتگان عقل دارند و شهوت ندارند و حیوانات شهوت دارند و از عقل بهره ای نبرده اند ولی انسان هم عقل دارد و هم شهوت و اگر عقلش بر شهوتش غلبه پیدا کند از ملائک بالاتر می رود و اگر شهوتش بر عقلش غلبه پیدا کند از حیوانات هم پست تر می شود.)

   ما مانند كرم ابريشم بدور خود تارهايي از گناه بافته ايم كه اين تارها قدرت حركت و اوج گرفتن ما را گرفته است اگر موفق شويم كه اين تارها را از دور خود دور كنيم و بتوانيم آنها را پاره كنيم مانند پروانه اي زيبا مي توانيم پرواز كنيم و روي گلهاي زيبا بنشينيم و لذت زندگي را درك كنيم .(قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا*وَ قَدْ خَاب مَن دَساهَا)(شمس9 و10) ( هر كس جان خود را از گناه پاك سازد رستگار مى شود و هر كس آلوده اش سازد زيانكار خواهد گشت).

   پس اي عزيز از هم اكنون و همين امروز از خدا بخواهيم اگر تا كنون كارهايمان را براي او انجام نداده ايم همه كارها را براي رضاي او، و خالص براي او انجام دهيم و خود را از شر گناه پاك كنيم و خود را رها سازيم.

 (إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ فَاعْبُدْ الله مُخْلِصًا لَهُ الدِّينَ)(زمر2)( ما اين كتاب را بحقّ بر تو نازل كرديم؛ پس خدا را پرستش كن و دين خود را براى او خالص گردان!)



نظرات شما عزیزان:

فقیر
ساعت0:49---17 مرداد 1391
متاسفانه صفحه وب شما کامل باز نشده.

نمی دونم مطلب تازه هست یا ...... .

شب های قدر من رو از یاد نبرید


فقیر
ساعت1:25---10 مرداد 1391
سلام برادر . مقاله تون رو خودنم. وقتی اد می تونه به مقامی برسه که فرشته ها نتونن درک کنن، یا به جایی که از حیوانات و نباتات پست تر باشه، تصمیم با خودشه. من همیشه برا خودم خروس رو مثال می زنم که چطور تسبیح خدا رو میگه.......

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره سمت خدا

مرکز آفرینشهای هنری موسسه معبر ارائه مطالب دینی و انقلابی و مرتبط با شهدا در قالب هنر طراحی عکس و پوستر و .. ساخت مستند شهدا و ... طراحی نمایشگاه های مرتبط با شهدا و انقلاب اسلامی سازی نرم افزار ها ارتباط با مدیر ، انتقاد و پیشنهاد و سفارش طراحی در تلگرام @maabar1
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه
پيوندها

نويسندگان